На весні 2016 року до Юридичної фірми “НіК” звернувся громадянин міста Дніпра, який має право на отримання пільг, що передбачені Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

“Борітеся — поборете!

Вам Бог помагає!

За вас правда…”

Т.Г. Шевченко

 

 

 

На весні 2016 року до Юридичної фірми “НіК” звернувся громадянин міста Дніпра, який має право на отримання пільг, що передбачені Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

У квітні 2016 року Управління праці та соціального захисту населення Бабушкінського району Дніпропетровської міської ради повідомило пільговика про припинення надання йому пільг починаючи з 01.01.16р., на підставі Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 р. № 389 (надалі – Порядок).

Після неодноразових звернень до Управління соцзахисту, чоловіку врешті решт повідомили конкретну причину позбавлення пільг, а саме те, що він є підприємцем, внаслідок чого до його сукупного доходу враховується розмір прожиткового мінімуму.

Дійсно, п.п. 6 п. 5 Порядку передбачено: “До сукупного доходу сім’ї пільговика включаються нараховані:  6) доходи від підприємницької діяльності.

Для працездатних осіб, у яких відсутні доходи … та фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на відповідний місяць.”

Таким чином, Порядком передбачено нарахування певних розмірів прожиткового мінімуму до сукупного доходу пільговика, який є фізичною особою – підприємцем,  лише в тому разі, якщо фізична особа – підприємець знаходиться на спрощеній системі оподаткування та є платником єдиного податку.

В той же час, чоловік знаходився на загальній системі оподаткування та не був платником єдиного податку, до того ж жодних доходів не отримував, внаслідок чого дія п.п. 6 п. 5 Порядку не підлягала застосуванню до нього, що унеможливлювало припинення надання йому пільг з цієї підстави.

Не дивлячись на явні грубі порушення з боку Управління під час позбавлення зазначеної особи пільг, залишились без уваги та реагування скарги на неправомірне позбавлення пільг, що були направлені до Управління праці та соціального захисту населення Бабушкінського району Дніпропетровської міської ради, до Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської ОДА, та до Міністерства соціальної політики України.

Після невдалих спроб поновити законні права та інтереси особи через органи, що безпосередньо зобов’язані їх захищати, скаргу на бездіяльність та грубе порушення Конституційних прав особи було направлено Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини.

У вересні 2016 року Представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини повідомив про отримання відповіді від Мінсоцполітики, згідно якої особі, яка є пенсіонером та одночасно підприємцем на загальній системі оподаткування і подає довідки про відсутність доходів від підприємницької діяльності, не враховується додатково розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, Мінсоцполітики було підтверджено неправомірність позбавлення особи пільг, внаслідок чого було надано доручення Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської ОДА перевірити підстави таких дій.

До того ж, Мінсоцполітики доручило Державному підприємству “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” перевірити алгоритм обрахування доходів пенсіонерів, які займаються підприємницькою діяльністю, у програмному забезпеченні та привести його у відповідність до законодавства.

Розраховуємо на те, що зусилля фахівців Юридичної фірми “НіК”, які призвели до внесення змін до діяльності Інформаційно-обчислювального центру Мінісоцполітики, допоможуть й іншим пільговикам уникнути протиправного позбавлення пільг.

На жаль, попри задекларовані лозунги представників діючої влади про всебічну опіку за соціально незахищеними верствами населення, досвід вказує на те, що за пільги передбачені Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, або будь-яким іншим законом, все одно необхідно боротися.

ARI Docs Viewer: 'http://nic-consult.com.ua//docs/ombucm.pdf' file doesn't exist. Check that the correct path to the file is specified. The path is a case sensitive.
  
ARI Docs Viewer: 'http://nic-consult.com.ua//docs/minsocpol1.pdf' file doesn't exist. Check that the correct path to the file is specified. The path is a case sensitive.